Titel des Moduls | MarketingWirtschaftsmathematik |
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Modulnummer | 45 |
Art des Moduls | Pflichtmodul |
Semester | 1. Semester |
Turnus | Wintersemester |
Dauer | 1 Semester |
Lehrumfang | 4 SWS |
Workload | 150 h |
Credits | 5 ECTS |
Modulverantwortliche:r | Prof. Dr. Torsten HeitjansJürgen Bennies |
Lehrende:r | Prof. Dr. Torsten HeitjansJürgen Bennies |
Lehrveranstatung(en) | Lehrform | Kontaktzeit | Selbststudium | Credits |
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Wirtschaftsmathematik |
Vorlesung |
28 h | 94 h | 5 ECTS |
Übung | 28 h |
Qualifikationsziele |
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Die Studierenden
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Das Modul vermittelt überwiegend | |
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x | Fachkompetenz |
x | Methodenkompetenz |
Systemkompetenz | |
Sozialkompetenz |
Inhalte |
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Verwendbarkeit des Moduls |
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B.A. Nachhaltige BWL – Digital Business/ Personalmanagement/ Wirtschaftspsychologie |
Lehrmaterial (Literatur, Skripte u.a.) |
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Lehr- und Lernmethoden |
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Seminaristische Vorlesung, Fallstudien, Diskussion, Gruppenarbeitbegleitende Übung |
Unterrichts-/ Lehrsprache |
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Deutsch, ggf. Englisch |
Art der Prüfung | Benotet/ unbenotet | Gewichtung für die Modulnote |
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Klausur (90 Minuten) ODERGruppenpräsentation Mündliche Prüfung | benotet | 100 % |
Summary |
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Students have a working knowledge of selected topics from analysis, linear algebra and basic mathematics for finance. They are able to apply a wide range of quantitative methods in the context of economics, business, finance and sustainability. Communication and interpretation of mathematical methods play an important role in this. Students recognize the usefulness of mathematics and understand mathematics in the field of sustainability (e.g. exponential and logistic growth). |
Learning Outcomes |
Key Words sustainable marketing management, marketing concept, structures, planning; corporate management; product policy; market-oriented innovation management; e-business; digital business; social media; personnel marketing; target groups; generation concept; employer expectations; stakeholder; public relations |
Zusätzliche Informationen |
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